לשאלות ומידע על מגוון הקורסים והסדנאות שלנו, התקשרו: 077-8040591 ונשמח לעזור. ליצירת קשר דרך פייסבוק מסנג׳ר לחצו כאן

צילום נוף

שבעה טיפים לצילום נוף

צילום
להרשמה ופרטים נוספים, צרו איתנו קשר בטלפון 0774090280 או צרו קשר דרך הטופס למטה, ואנו נחזור אליכם בהקדם.

השתתף בהכנת הכתבה יוסי בייטלמן

צילום נוף הוא תחום פופלארי ביותר בקרב צלמים. אנחנו לא מכירים צלם אחד שמסוגל להתעלם מנוף פוטוגני כשמצלמה בידו. ההבדל שהופך כל צלם לצלם נוף הוא כמובן הרצינות שצלם הנוף מיחס לכל פריים ופריים. בעוד שצילומי נוף בחטף הם דבר של מה בכך, לצילום נוף מקצועי ידרשו לעיתים חודשים של הכנות.

צלמו הכל

יכול להיות שאתם אוהבים לצלם נוף, אבל תשאפו לצלם הכל! מכל ז'אנר צילומי למדתי, למדתי על אור, למדתי על קומפוזיציה, למדתי להיות רגיש לכל חלק במסגרת היצירה, העליתי את הרמה הטכנית שלי ואת ההבנה הטכנית .זה די מדהים לגלות איך בסופו של דבר כל סגנונות הצילום נושקים זה לזה.

כשזה עמוק. צלם:יוסי בייטלמן
כשזה עמוק. צלם:יוסי בייטלמן

תתחילו לנתח תמונות ובכמויות

תעברו ותסרקו מדי יום ומדי שבוע גלריות של צלמי נוף וצלמים שאת אוהבים, לא להסתפק ב"ואוו איזו תמונה יפה" חשוב להבין שכל תמונה כזאת נושאת בחובה את כל מה שאנחנו צריכים לדעת בכדי לצלם כזה פריים. נסו להבין למה היא טובה, למדו לנתח את התמונה ברמת קומפוזיציה, מה עובד בה, מה לא עובד, מבנה התמונה, כיצד התאורה משפיעה וכמובן באיזה פרמטרים הצלם צילם את התמונה.

התשובות מונחות בפנים. צלם: יוסי בייטלמן
התשובות מונחות בפנים. צלם: יוסי בייטלמן

לחשוב על כל מסגרת התמונה

אנו חייבים להבין שהעין שלנו והמצלמה לא רואות אותו הדבר, העין שלנו נוטה להתמקדת במה שמרגש אותנו ואליו גם אנחנו מתייחסים. המצלמה, מצד שני, רואה הכול! מרכז הפריים חשוב כמו שולי הפריים, כל פרט חשוב, כל דבר יכול לשנות את היחסים בתמונה ואת ההרגשה שהצופה יקבל כך שאין משהו חשוב יותר או חשוב פחות. חשוב להבין שאין דבר כזה "זה כמעט לא מפריע" או שמשהו מפריע או שהוא לא, ( שחור ולבן).

קומפוזיציה נשלטת יותר מהכל ע"י הצלם בהתאם לסצינה.צלם"יוסי בייטלמן
קומפוזיציה נשלטת יותר מהכל ע"י הצלם בהתאם לסצינה.צלם"יוסי בייטלמן

לצאת החוצה בשעות נכונות

כל צלם טוב יודע מתי לצאת לצלם ומתי לא. באיזה שעות תאורה רכה, נעימה, ניגודית, אווירתית וכו׳. צלמים נוף מכירים היטב מתי יש מצב לשקיעה טובה ומתי תהיה סופה שתספק אווירה מטורפת. לצאת בשעת הקסם או בשעה הכחולה, להחליט מראש אם אנחנו רוצים לצלם בזריחה או בשקיעה ולהערך בהתאם.
בהקשר הזה, כמה מילים על שעת הקסם הידועה: שעת הקסם הוא הכינוי לשעות הסמוכות לזמני הזריחה והשקיעה. כאשר השמש ממוקמת נמוך כל כך, נוצרת תאורה מיוחדת. התאורה של שעת הקסם פחות ניגודית ובעלת צבעים חמימים. בכדי לנצל את זמן התאורה הקצר ביעילות , נדרש מהצלם להתכונן מראש . להגיע מוקדם אל הנקודה שממנה בחרתם לצלם, למקם את המצלמה על החצובה ולכוון את הפריים. במשך שעת הקסם ,התאורה תשתנה מהר מאוד ובאופן דרמטי, לכן כדאי להמתין ולראות את הפריים שבחרתם בדרך כל שלביה.

יד אחת חצובה וביד אחת מטריה. צלם:יוסי בייטלמן
יד אחת חצובה וביד אחת מטריה. צלם:יוסי בייטלמן

לצלם את אותו נוף שוב ושוב

אני לא מפרסם תמונות שלא ״הצליחו לי״ ובשביל זריחה או שקיעה טובה אני מגיע ללוקיישן מספר פעמים, כשאני מכיר את המקום אני יודע למה לצפות וכך אני חוסך זמן יקר בסידור הקומפוזיציה או בעבודה טכנית. המקום לעולם לא יראה אותו הדבר, הוא תמיד ישתנה, האווירה, התאורה, החשיפה וזה אלמנט ההפתעה האדיר.

צלמו עמוק

בצילומי נוף, עומק השדה העמוק הוא המלך! אנו נרצה לראות פרטים מהפיקסל הראשון בחזית ועד לאחרון שברקע. בשל העובדה שברוב המקרים נשתמש בעדשה רחבה ונעמוד רחוק מהנושא, עומק השדה העמוק כמעט מובטח. בכל זאת כדאי להקפיד על צילום בצמצם סגור יחסית ( אך לא כדאי לסגור מעבר לf/16).

פרטים מהפיקסל הראשון ועד האחרון. צלם:יוסי בייטלמן
פרטים מהפיקסל הראשון ועד האחרון. צלם:יוסי בייטלמן

השתמשו בחצובה

צילום בצמצמים סגורים בזמן שהתאורה חלשה יחסית ( כמו בשעות הקסם) מוליד זמני חשיפה ארוכים. השימוש בחצובה יאפשר לצלם בכל מהירות שתדרש מבלי להעלות את הרגישות, ובך לפגוע באיכות התמונה הסופית (הוספת רעש לתמונה). סיבה נוספת לשימוש בחצובה היא שקל יותר לדייק בקימפוז התמונה כאשר המצלמה מונחת ולנו נשרא רק לכוון בדיוק את הפריים. חשוב מאוד לבחור חצובה שמתאימה לנו מבחינת משקל, יציבות וחומר כגון אלומיניום/סיבי פחם. התייעצו איתנו לפני שמחליטים איזה חצובה לרכוש ולא תצטערו על כך בהמשך 🙂

רוצים לדעת איך לצלם נוף? מוזמנים להצטרף לקורס צילום נוף או לאחד מהקורסים המדהימים שלנו בגליץ בית הספר לצילום, ולשדרג את הצילומים שלכם – 0774090280

אנחנו צוות המדריכים של גליץ בית הספר לצילום ואנו מאמינים בהפצת הידע בצילום ובכך שכל אחד יכול ללמוד את סודות התמונה הטובה. אתם מוזמנים לעזור ולשתף עם חברים ואנחנו מאמינים שנפגוש אתכם אישית באחד הקורסים שלנו.

כל הזכויות על הטקסט והתמונות שמורות לגליץ, בית ספר לצילום. אין לעשות כל שימוש כל שימוש ללא אישור מראש ובכתב. תודה.

דילוג לתוכן